Wednesday 13 April 2011

Eli Si Telinga Lebar

Buku ni keluaran Galeri Ilmu Sdn.Bhd. Ada 10 judul kesemuanya. Aku hanya mampu melukis 2 judul sahaja disebabkan masalah yang tak dapat nak dielakkan. Sekali lagi kombinasi aku dan icam...aku sebagai pelukis dan icam sebagai juruwarna menggunakan komputer. Bagusnya colour menggunakan komputer ni...warnanya tak habis-habis..yelah...kalau secara manual menggunakan colour tube pasti akan luak atau berkurangan kuantitinya. Tapi..pada pendapat aku..illustrator sekarang kene tahu menggunakan bermacam medium...tak kira komputer atau secara manual(crayon, pencil colour, water colour & etc)....bukan apa ..kene ikut perkembangan semasa dan tahu teknologi terkini. Tapi setakat ni bayaran untuk kerje illustrasi secara manual  yang aku terima adalah lebih mahal berbanding menggunakan komputer! Tak tau apa kata yang lain? (baru perasan anak aku dah  conteng namanya 'Maryam' kat cover buku ni!!!)

No comments:

Post a Comment